انتخاب لباس راحتی بچه, دسته بندی نشده, راهنمای انتخاب لباس بچه, لباس بچه

نکات انتخاب لباس راحتی بچه گانه

امروز انتخاب لباس راحتی برای بچه ها به علت تنوع جنس، طرح و قیمت لباس ها کمی دشوار شده است. کودکان دائم در حال شیطنت و بازی هستند و مرتب لباس هایشان را کثیف می کنند پس لباس های انتخاب شده برای بچه باید مقاومت نسبتا خوبی در برابر شستشو داشته باشند. علاوه بر این بچه ها به سرعت در حال رشد هستند و باید در فواصل زمانی کوتاه باید برایشان لباس های جدید خریداری کرد بنابراین خرید لباس های راحتی با قیمت های خیلی بالا برای کودکان، مخصوصا کودکان با بازه سنی 1 تا 5 سال کار اشتباهی به نظر می رسد. از طرفی پوست بعضی از کودکان بیش از حد حساس ا‌ست ونمی توان برایشان از هر جنسی لباس تهیه کرد. در این مقاله به مزایا و معایب انواع پارچه جهت لباس راحتی بچه گانه پرداخته شده است.

 

 

1)پارچه ملانژ: بافت این پارچه معمولا از ترکیب یک نخ طبیعی (نخ پنبه) و یک نخ مصنوعی (مانند پلی استر و اسپان)  بوجود می آید. بهینه ترین درصد ترکیب این دو الیاف برای داشتن پارچه ملانژ با کیفیت و قیمت مناسب ۶۰ درصد پنبه و ۴۰درصد الیاف مصنوعی ماننده پلی استر، اسپان و غیره می باشد. پس در نتیجه اگر پارچه ملانژی به سمت خشک، براق و پلاستیکی بودن متمایل بود، درصد استفاده از الیاف مصنوعی آن بیشتر میباشد و شاید کلا از الیاف مصنوعی در بافت آن استفاده شده است که ضعیف ترین و ارزانترین پارچه ملانژ میباشد. به دلیل استفاده از دو نوع الیاف در بافت پارچه ملانژ رنگ این پارچه غیر یکنواخت می باشد و اگر از دو رنگ نخ در بافت پارچه ملانژ استفاده شود طرح آن به صورت راه راه درخواهد آمد.

از مهم ترین ویژگی های پارچه های ملانژ مقاومت بالای این پارچه به شستشو می باشد، به طوری پارچه ملانژ بعد از چندین بار شستشو دچار تغییر شکل و تغییر اندازه و رنگ نمی شود و تقریبا مثل روز اول به نظر می رسد. همچنین قیمت این پارچه نسبت به پارچه ای دیگر مقرون به صرفه تر است  و در عین حال ظاهری قابل قبول دارد  بنابراین اگر ملاک شما در خرید لباس راحتی کودک دلبندتان مقاومت به شستشو و قیمت مناسب می باشد، پارچه ملانژ بهترین انتخاب می باشد.

در ادامه تعدادی از محصولات سایت نی نی ارزونی از جنس ملانژ را مشاهده خواهید کرد:

 

جهت مشاهده کلیه محصولات از جنس ملانژ در سایت نی نی ارزونی روی این لینک (لباس بچه گانه ملانژ) کلیک کنید.

2)پارچه نخ پنبه: بافت این پارچه کاملا از الیاف طبیعی پنبه بافته شده است. در الیاف پنیه به علت خلل و فرجی که به صورت طبیعی در داخل خود دارد هوا جریان دارد و بنابراین پوست کودک دلبندتان به راحتی تنفس می کند. همچنین پارچه نخ پنبه جاذب رطوبت هم هست به طوری که می تواند بدون ایجاد احساس خیسی تا یک پنجم وزن خود رطوبت جذب کند، بنابراین پوست بچه بعد از تعریق تا مدت زیادی خشک باقی می ماند. از طرفی این الیاف به علت طبیعی بودن در پوست فرزند دلبندتان حساسیت ایجاد نمی کند و برای کودکانی که پوستشان بیش تر از دیگران حساس است بسیار مناسب است.

هوای موجود در الیاف نخ پنبه به عنوان یک عایق حرارتی عمل کرده و باعث می شود لباس های از جنس نخ پنبه در زمستان گرم و در تابستان خنک باشند. پارچه نخ پنبه نسبت به شستشو مقاومت نسبتا خوبی دارند ولی از این لحاظ کمی نسبت به پارچه ملانژ ضعیف تر عمل می کنند. با توجه به اینکه این پارچه از الیاف پنبه بافته شده است قیمت تمام شده پارجه آن گران تر از پارچه ملانژ تمام می شود.

در ادامه تعدادی از محصولات سایت نی نی ارزونی از جنس نخ پنبه را مشاهده خواهید کرد:

جهت مشاهده کلیه محصولات از جنس نخی در سایت نی نی ارزونی روی این لینک (لباس بچه گانه نخ پنبه) کلیک کنید.

2)پارچه نخی: در بازار پارچه نخ کتان  به پارچه نخی معروف است. در بافت این پارچه از الیاف طبیعی پنبه یا کتان و کنف استفاده می شود. پارچه نخی بسیار سبک و خنک و راحت می باشد و به علت جذب آب بالا پوست بدن را خشک و خنک نگه می دارد. از طرفی این الیاف به علت طبیعی بودن در پوست فرزند دلبندتان حساسیت ایجاد نمی کند و برای کودکانی که پوستشان بیش تر از دیگران حساس است بسیار مناسب است.

در صورتی که پارچه نخ کتان شسته شود در دفعه اول کمی آبرفتگی در آن دیده می شود که در صورتی که از جنس مرغوب باشد می توان از این آبرفتگی صرفه نظر کرد. لباس های از جنس نخ کتان (پارچه نخی) نسبت به پارچه های دیگر سریع تر چروک می شوند. ولی قیمت تمام شده پارچه نخ کتان از پارچه نخ پنبه ارزان تر و از پارچه ملانژه کمی گران تر می باشد.

در ادامه تعدادی از محصولات سایت نی نی ارزونی از جنس پارچه نخی را مشاهده خواهید کرد:

 

جهت مشاهده کلیه محصولات از جنس نخی در سایت نی نی ارزونی روی این لینک (لباس بچه گانه نخی) کلیک کنید.

منابع:
1- گرداوری و تالیف سایت niniarzooni.ir
2- سایت michkaorg.com
3- سایت banimode.com
4-سایت rochi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *